Writteninmusic over Alive!

TROTS OP DE mooie recensie DIE Rick van Boeckel HEEFT geschreven in Writteninmusic over onze Alive! Cd

Alive! is een door Jan van Rijnsoever gemaakte live opname van Tangata en zangeres Jeannine Geerts in TivoliVredenburg.  Tangata bestaande uit Margreet Markerink (piano), Jacqueline Edeling (bandoneón) werd voor deze live opname versterkt met de Argentijnse violiste Andrea Bentivoglio en contrabassist Boris Franz. Het vijftal brengt op dit album een aantal prachtige tango’s ten gehore zoals Piazzolla’s Libertango, nog wel de beste, Invierno Porteño en Mumuki waarin de tango melancholie sterk wordt uitgedrukt, met subtiele piano begeleiding en klassiek getinte viool klanken.

Zeer geslaagd zijn ook Markerink’s eigen composities Minnesota tango, Luces de Belmonte en het jazzy Take A Breath. En het instrumentale piano-viool duet Los Mareados van Juan Carlos Cobian. Jeannine Geerts brengt Maria de Buenos Aires overtuigend tot leven in het door Piazzolla en Horacio Ferrer gecomponeerde en geschreven Yo soy Maria en zingt heel krachtig in Los Pájaros Perdidos van Piazzolla dat net als Oblivionop Historias del Sur (Verhalen uit het Zuiden) te vinden is, een album dat Tangata in 2012 uitbracht . Buiten het tango kader vallen de door Jeannine Geerts gezongen liederen Hijo de La Luna (van José Maria Cano) en het van Yasmin Levy bekende Una Noche Más dat er qua gevoel, interpretatie en timing uitspringt. Van Rijnsoever heeft het album zo opgenomen dat de live uitvoering sterk overkomt, inclusief applaus!

Recensie van Rik van Boeckel in writteninmusic.com

Posted in